Po Covid: Czy masz problemy z voucherem na lot?

29 czerwca 2021

 

 

W związku z pandemią Covid-19 wielu klientów przyjęło vouchery za swoje odwołane loty.

Wielu pasażerów wybrało vouchery w nadziei, że w każdej chwili będą mogli bez problemu wykorzystać je na przyszłe loty. Inni podróżni akceptowali bony, ponieważ linia lotnicza nie oferowała im gotówki. Niektórzy pasażerowie mogli nawet celowo powstrzymać się od otrzymywania gotówki, mając dobrą intencję, aby zapobiec narażeniu linii lotniczej na jeszcze większe obciążenia finansowe niż ma to miejsce w przypadku obecnego kryzysu zdrowotnego.
 

Niestety wielu pasażerów linii lotniczych ma obecnie problemy z realizacją bonów, a niektóre biura podróży i linie lotnicze niestety niewłaściwie utrudniają korzystanie z bonów.

Bony różnych firm są dostarczane w różnych formach, dlatego może pojawić się wiele problemów. Zasadniczo najbardziej pożądane byłyby vouchery elektroniczne: kupując bilet, wystarczy wpisać kod vouchera i szybko dokonać zakupu.

Niestety nie wszystkie agencje i linie lotnicze wybrały to przyjazne dla klienta rozwiązanie.

 

Klienci, którzy przyjęli voucher i próbują teraz wykorzystać go do zakupu nowego biletu, uważają, że czasami bardzo trudno jest wykorzystać te vouchery.

Na przykład:

- Niektóre bony są mają wyznaczone limity, np. ograniczona liczba miejsc docelowych lub ograniczone okresy czasu.

- Niekiedy, gdy nowa podróż zostanie opłacona kuponem, pobierane są wysokie nieoczekiwane opłaty administracyjne.

- A czasami ceny lotów, które są kupowane za pomocą voucherów, są znacznie wyższe niż koszt tego samego lotu, płaconego gotówką.

 

Na szczęście przepisy dotyczące ochrony konsumentów często czynią tego typu zachowanie niezgodnym z prawem. Legalność jest określana na podstawie prawa kraju, w którym ma siedzibę firma wydająca.

Ogólnie rzecz biorąc, wykorzystanie bonów do zakupu biletów często wydaje się procesem bardzo nieprzejrzystym.

 

Jako pasażer często masz prawo do zwrotu otrzymanego vouchera w celu wypłacenia Ci jego wartości lub zwolnienia z opłat i innych dodatkowych kosztów.

Jako Zwrotzalot.pl możemy pomóc Ci wypłacić pieniądze za kupon i jesteśmy gotowi podjąć walkę z linią lotniczą lub agencją, jeśli odmówią.

W związku z tym, jeśli otrzymałeś voucher, ale chciałbyś, aby został on zamieniony na pieniądze lub zwolniony z pewnych kosztów, złóż wniosek poniżej w celu bezpłatnej oceny Twojej sprawy.

Złóż wniosek tutaj:

 

 

 

 

Pozostałe aktualności

Czy Twój lot został odwołany ze względu na koronawirusa?

Kompletny przewodnik po praktykach międzynarodowych linii lotniczych związanych z epidemią koronawirusa